SETMANA DE LA CIÈNCIA - 6è

Tot el material que utilitzem a l'escola és prou sostenible?


Aquesta pregunta ha estat el punt de partida per a nosaltres. El treball que hem realitzat al voltant d'aquesta idea ha consistit en analitzar el material real que ens envolta. Alguns hem analitzat el material que es fa servir diàriament a l'aula, altres hem observat el material que tenim per a realitzar les maquetes i, per acabar, uns altres hem analitzat el material que trobem als passadissos. 
D'entrada hem inventariat el material per passar a analitzar la seva sostenibilitat. Per obtenir el criteri de sostenible o no sostenible ens hem basat en veure de què està fet el material, l'ús que en donem, si és contaminant i si es pot o no canviar per algun altre material més sostenible.

Hem arribat a forces conclusions d'entre les quals destacaríem les següents:

No tot el material que tenim a l'escola és prou sostenible.
Molts materials triguen molt a degradar-se i contaminen.
Així doncs, cal començar a pensar en l'ús que donem a aquest material.
Cal que, a mida que s'acabi el que tenim, comencem a canviar-lo per material més sostenible.

Ens agradaria poder fer canvis de cara a no malbaratar més material del necessari. 

Coses que podríem anar canviant:

1.- Material d'aula:
Les esponges de plàstic es podríen canviar per esponges de luffa.
Els regles de plàstic o metall es podríen canviar per fusta.
Les safates també podríen ser de fusta.
La papera de plàstic podríem canviar-la per una de metall.
Les tisores per unes de metall que només tinguin metall, ja que les actuals porten una part de plàstic. Les cortines podríen ser de roba.
Els calaixets de guardar les nostres coses podríen ser de fusta també.
Fer servir més el llapis que els bolígrafs o comprar bolígrafs més sostenibles o recarregables. 


2.- Material de maquetes:
Les canyetes de plàstic per canyetes de cartró, els globus de plàstic no cal utlitzar-los.
La goma eva tampoc ajuda molt, es pot canviar per cartolina, no cal fer servir porexpà, els escobidoos es poden canviar per llanes o cordó gruixut.


3.- Material de passadís:
El fil de pescar per penjar coses és pot canviar per cordes de fibres vegetals, els calaixos de plàstic per altres de fusta, els pots de pintura per pots de vidre o pintura en pols (pigments) o aquarel·les, la cola es pot canviar per resina d'arbre.
Les calculadores hauríen de ser totes solars.
Els regles podríen ser de fusta, els jocs del passadís podríen ser també de fusta, ... 


Coses que ens ha agradat descobrir durant la setmana de la ciència:

El taller de furoshiki, que és una forma d'embolicar regals que fan servir els japonesos. Ho fan amb roba i així es pot fer servir de nou.
El Canva, que és un programa que ens permet fer rètols publicitaris. L'hem aprofitat per recollir les nostres propostes de canvi de materials. Els voleu veure? Feu clic aquí!
També hem fet un kahoot sobre sostenibilitat. En els següents enllaços podeu accedir al kahoot de 6èA i el de 6èB.
I finalment, hem aprofitat el wordart per fer núvols de paraules al voltant de les tres erres del recliclatge.

Cal que tots i totes fem un esforç comú adreçat a cuidar millor el material que tenim, no malbaratar-lo i procurar que el nou material que comprem sigui més respectuós amb el medi ambient.

El futur està a les nostres mans!


I per acabar... les fotos del procés seguit!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COLÒNIES TUIXENT 2024

1r dia Les Tallades (4t i 5è)

Tornem a tenir estació meteorològica a l'Arenal!