Al llarg del primer trimestre
A 6è B, al llarg del primer trimestre, hem realitzat un munt d'activitats i un parell de sortides relacionades amb el projecte.
Ara us en fem cinc cèntims:
Comença el curs!
El primer dia de classe, ens van estar explicant les mesures de seguretat i d'higiene respecte a la COVID-19.
Vam fer uns cartells de les normes a seguir. Cada grup en va fer un de diferent. Els temes eren:
- Lavabos
- Passadissos i escales
- Mans
- Mascaretes
- Els espais del pati
- Símptomes
Al pati hem fet 8 espais. També utilitzem el parc de Remedios Baró (2 espais) i el de Joan Fuster (3 espais). A cada espai hi ha un grup bombolla, que és un grup-classe i no ens podem barrejar amb els altres grups.
Repte geomètric
Després ens van plantejar un repte geomètric. Vam fer quatre grups i cada un tenia un sobre amb quatre peces geomètriques del mateix color. Cada grup les tenia d'un color diferent. Amb aquestes quatre peces, havíem de construir un quadrat.
Quan ja dúiem molta estona i no ens en sortíem, ens van donar una pista: si col·laborem entre tots els grups, potser ens en sortirem.
Doncs aquesta era la solució! Necessitàvem una peça de cada color! Ens les vam intercanviar i ho vam aconseguir!!
Decoració de la classe
La classe estava molt buida i trista i vam decidir posar-hi color i alegria. Vam fer:
- Un mural amb els nostres objectius de trimestre.
- Un mural amb fotos nostres de quan vam entrar a P3 i actuals.
- Banderetes per penjar de paret a paret.
- Al passadís, al davant de la classe un mural amb els nostres noms fets en perspectiva.

L'espai que tenim al pati
Ens han plantejat un repte: "En quina zona del pati tenim més espai per a jugar de les que estan dins de l'escola?"
Hem hagut de pensar què necessitàvem per resoldre'l. Quines dades necessitàvem saber, quins estris i què hauríem de fer amb les dades.
Vam decidir que cada grup faria un espai i després ho posaríem en comú. Com que érem sis grups i hi ha 8 espais, vam acordar que els quarts de pista no els mesuraríem tots, només un de la banda del gimnàs i un altre de la banda de l'hort. Ens vam repartir els espais.
Finalment, quan ja ho teníem clar podíem començar:
- Baixar al pati
- Mesurar l'espai que ens havia tocat
- Fer els càlculs
Projecte: L'ELECTRICITAT
Després de diferents temes finalistes i d'algunes votacions, vam decidir treballar l'electricitat i les energies renovables. Com a nom de classe va sortir L'ELECTRICITAT.
Va arribar el moment de pensar en la decoració de la porta. Cadascú va fer una proposta al seu grup de taula. D'aquí en van sortir 6. Finalment en vam triar una, la número 6.
Un cop triat el model, va arribar l'hora de decorar la porta. Val a dir que ens va costar força, no per la dificultat... no sabem ben bé per què. Fins i tot vam decidir tornar a fer-la. Finalment, però, la donem per acabada, però no n'estem gaire convençuts del resultat.
També vam elaborar el mapa d'idees per a treballar el tema escollit i el vam confeccionar per penjar al suro de la classe.
Delegats/des i assemblea
Com cada any hem triat delegats de classe. Els escollits han sigut la Martina i el Biel. Enhorabona!
Estan fent un bon treball a les assemblees. Les estem aprofitant molt per a resoldre alguns conflictes de grup, per a fer demandes i demanar algunes explicacions d'algun aspecte que no acabem d'entendre sobre el funcionament i/o organització de l'escola en general.
Estem molt contents i contentes de com estan funcionant.
De vegades també les utilitzem per parlar sobre temes actuals de la societat.
Xarxes socials
Va venir la Guàrdia Urbana a fer-nos una xerrada sobre les xarxes socials. Va ser molt interessant i ens van sorprendre algunes coses que no sabíem.
Ens van passar un vídeo on anaven dient coses a diferents nois i noies sobre la seva vida, però que no eren conscients d'haver-ho explicat a les xarxes. Això vol dir que anem posant coses sense adonar-nos-en que donen informació sobre coses que fem, gustos que tenim, etc.
També ens van fer participar (a 4 o 5) en una activitat per saber en quin grau estàvem en perill o no en les xarxes. Feien preguntes i si la nostra resposta era sí, fèiem una passa cap al cartell del sí, i si no al contrari, una passa cap al cartell del no. Al final, si acabàvem més a prop del sí, volia dir que estàvem en perill.
Va ser una xerrada molt interessant!!
Castanyada
Aquest curs hem celebrat, com cada any la Castanyada, però força diferent a causa de la covid-19.
De totes maneres, ens hem vestit de castanyers i castanyeres i hem acompanyat a la castanyera d'aquest curs, que és molt coneguda i estimada per nosaltres. Hem escoltat la història que ens ha explicat, hem menjat panellets i castanyes (cadascú el que havia portat, sense poder compartir) i hem ballat.
A la tarda, hem representat teatralment els contes de por que ens havíem preparat. Han estat molt bé! Tothom ha fet força bona feina!!
(Els vídeos de les representacions els tenen els i les alumnes al Classroom. Vam tenir problemes amb el so)
Racons matemàtics
Estem realitzant una sessió de racons matemàtics a la setmana.
Són unes activitats manipulatives, per millorar les mates i repassar conceptes que ja hem après.
- Dòmino i fraccions: Consisteix en ordenadar i comparar les diferents fraccions que hi ha a les fitxes del dòmino.
- Jocs de daus: Consisteix en fer divisions amb els nombres que et surten als daus seguint uns criteris establerts. Un altre joc consisteix a formar un nombre decimal amb els que surten als daus, seguint també les normes donades.
- Simetries: Consisteix en trobar l'eix de simetries en diferents figures a través d'un mirall. També cal construir diferents polígons ajuntant tres peces donades, però que es pugui dibuixar un eix de simetria.
- Qui és l'intrús?: Aquesta activitat consisteix en trobar la figura o nombre que no pertany a la sèrie i explicar per què és l'intrús.
- Pattern blocks i àngles: Es tracta de trobar l'angle de cada figura i la seva mesura amb ajuda de dos miralls.
- Tangram i fraccions: Aquesta activitat consisteix en crear el teu propi tangram seguint les instruccions, en fer equivalències amb les diferents peces i en saber cadascuna, quina fracció del tangram representa.
Sortida al mNACTEC
El 4 de novembre vam anar al Museu de la Ciència i Tècnica de Catalunya, a Terrassa.
Vam realitzar un taller que es deia Projecte electricitat 3. Es tractava d'un taller manipulatiu on els nens i nenes experimentaven i entenien les propietats elèctriques i magnètiques de diferents materials a través d'objectes propers.
Treballàvem l'electricitat estàtica amb diferents materials. El més divertit va ser el generador Van der Graff, que en tocar-lo, els pèls se'ns posaven de punta (encara que no vam poder-ho observar gaire bé). També descobrirem que nosaltres tenim electricitat i la podem transmetre.
Un altre aspecte que vam treballar va ser les característiques dels materials en relació amb l'electricitat i el magnetisme.
Finalment ens van explicar com arriba l'electricitat a les nostres cases, a l'escola, a les fàbriques.... Ens van parlar de l'alta tensió i a la gàbia de Faraday ens van fer diferents demostracions.
Vídeos
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada