Al llarg del primer trimestre...

A 6è A, al llarg del primer trimestre, hem realitzat un munt d'activitats que ens han agradat molt. Ara us en fem cinc cèntims: 

Múltiples i divisors

Durant la setmana de la Castanyada vam estar aprenent la descomposició de factors a les estones de matemàtiques. Per poder descompondre nombres vam aprendre els múltiples i els divisors!

QUÈ SÓN?

  • Un múltiple és el resultat de multiplicar un nombre per ell mateix repetidament.

  • Un divisor és aquell nombre pel qual el podem dividir per un altre nombre.

QUÈ VAM FER?

Vam fer un bosc de “factors”. El nostre professor (el Gabriel) ens va donar un nombre de l’1 al 25, si et donava un nombre primer (que és un nombre que només es pot dividir per 1 i per ell mateix) havies de dibuixar un bolet, com per exemple amb els números 23, 17, 19… 


En canvi, si et tocava un nombre compost (que és un nombre que es pot dividir per més d'un nombre) havies de que dibuixar un arbre, com per exemple amb els números 18, 16, 24… Amb les branques havies de fer la seva descomposició en factors.


I, COM A RESULTAT FINAL...


Històries de por

Som la classe de les cultures del món, 6èA, i aquest any per Halloween ens va tocar fer les històries de por, però com ja sabeu per mesures de la COVID està sent un any diferent. En compte d'explicar nosaltres als de 5è les històries de por, 4t, 5è i 6è van gravar cadascú les seves, i després vam mirar les dels altres cursos. A la classe, vam fer dos grups de 8 persones i un de 9, i el nostre tutor ens va donar un iPad per buscar les històries de por. Vam disposar d'una setmana per buscar històries, fer els diàlegs, repartir-nos els papers, pensar el vestuari i prepara l'escenari. El dia de la castanyada, a la tarda, vam fer les històries de por. El Gabriel ens va preparar un fons amb teles del gimnàs a la pissarra de la classe i, durant tota la tarda, vam estar representant les històries davant la càmera i els companys.




Ens visita la Guàrdia Urbana   


El dijous 29 d'octubre va venir la guàrdia urbana a parlar-nos sobre les xarxes socials i el cyberbullying. Vam fer un joc de fletxes que era de la següent manera: Ens feien preguntes i depèn de la nostra resposta veiem com de segur era l'ús que fèiem de les aplicacions.

Ens van explicar tot en un PowerPoint, i ens ho van repartir en parts. Entre elles parlaven sobre cyberbullyingtecnoadicció etc... Ens van ensenyar alguns vídeos sobre això, i després en vam parlar.

Ens va semblar interessant i educatiu. També ens va semblar important per a la nostra edat.


PORTA 

        

 COM VAM ESCOLLIR EL DISSENY DE LA PORTA?


Primer el nostre tutor ens va posar uns deures que eren: un document al Google Classroom, on havíem d'escriure els materials i posar que havíem de fer servir per poder decorar la porta. Després, vam votar entre tres i va sortir el guanyador de la taula i aquest disseny va ser el guanyador:

                                                          






MATERIALS:


-Per les banderoles vam utilitzar un fil, paper i ceres.

-Les lletres les vam fer amb goma eva.

-El món i els monuments amb goma eva i cartolina.

-Les notes musicals amb goma eva i rotulador.


Mapa conceptual


Fa uns quants dies, el nostre mestre, el Gabriel, ens va donar uns deures que consistia a escriure el que volíem aprendre i per què. Quan va arribar el dia d'entregar-ho, cadascú va dir en veu alta que volíem aprendre mentre que el Gabriel ho apuntava en un document de Google. Després vam ajuntar algunes idees i per taules vam fer un mapa conceptual, a continuació, vam ajuntar les nostres idees de com distribuir els diferents temes, per després fer un mapa conceptual gegant per posar-ho a la classe. Teníem 4 temes d'on sortien altres temes, els temes principals eren la igualtat entre cultures, història, geografia i tradicions. Dintre de tradicions surten els temes d'esport, idioma, fenòmens i clima, mapes i distàncies, habitants, escola, capitals i fauna i flora. Dintre d'història inclou edificis i monuments, banderes i monedes. En igualtat entre cultures no hi surten més temes. Per últim, però no menys important, en tradicions estan les temes d'art, roba, gastronomia, rutines, balls i música, jocs tradicionals, curiositats i costums.

El mapa conceptual gran ho va fer tots junts, per fer-ho vam agafar un paper d'embalar de color verd, retoladors, típex, pintura, regles, gomes i llapis. Primer, algunes persones escriuen els diferents temes, mentre que altre s'ocupaven de repassar-ho i altres decoraven. Quan ho vam acabar ho vam penjar al suro que tenim en la classe.



LA RUTA  DE LA SEDA


VAM BUSCAR INFORMACIÓ I VAM DESCOBRIR QUE FEIA UN  RECORREGUT MOLT LLARG I BARREJAVEN MOLTES CULTURES. ERA UNA RUTA COMERCIAL ENTRE ÀSIA I EUROPA

LA RUTA DE LA SEDA S’ESTENIA PER  MES DE 8000 KM. ELS COMERCIANTS COMERCIAVEN AMB PEDRES I METALLS PRECIOSOS, TELES DE LLANA, LLI, AMBRE, ESPÈCIES I MOLTES MÉS COSES. LA SEDA ES FA A PARTIR DELS CUCS DE SEDA, TREUEN ELS FILS DELS CUCS I ELS ENROLLEN.




CARTELLS INFORMATIUS


La classe de 6èA vam escriure 6 cartells informatius en grup sobre la Covid-19. Abans de fer-ho vam fer una pluja d'idees i un esborrany.

Van escriure sentiments que van sentir en la quarantena com per exemple: Avorriment, Rabia, etc.

Hi ha cartell que per exemple posen: Hem de portar la mascareta sempre posada tota l'estona, hi ha un altre cartell que explica quins són els símptomes de la Covid-19 i com ho podem evitar.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COLÒNIES TUIXENT 2024

1r dia Les Tallades (4t i 5è)

Tornem a tenir estació meteorològica a l'Arenal!