DELTA DE L'EBRE

1r dia

El dimecres 9 d'octubre havíem de ser a l'escola a les 08:00, per sortir de l'escola, en autocar, a les 8:30 aproximadament. Aquest any ha estat una mica especial perquè el viatge era una mica més llarg i ens van deixar portar jocs de taula, però no molt grans (per exemple: l'Uno, Virus, cub de Rúbic ...) A les 10h vam parar a un lloc a esmorzar. Després d'això, vam anar una altra vegada a l'autocar ja que encara no havíem arribat al Delta de l'Ebre. Vam arribar cap a les 11:30h, però no vam anar a la casa, sinó que vam anar a una activitat en vaixell per veure el riu Ebre. Allà vam conèixer les nostres monitores que ens han acompanyat en aquests 3 dies. Vam pujar al vaixell i vam arribar fins la desembocadura. Mentre navegàvem, ens van dir moltes coses interessants sobre el riu i també ens van posar música.

Vam anar a dinar a un poliesportiu que hi ha al poble. Allà vam dinar el que havíem portat de casa. Tot seguit vam jugar a futbol i a uns quants jocs de cartes. Després de dinar ens van dir que aniríem amb bici, per tant, vam anar a cercar les bicicletes. Seguidament vam sortir per anar a veure l'Encanyissada. Mentre anàvem amb bicicleta, vam veure camps d'arròs. Quan vam arribar a una casa de fusta que era un mirador, vam veure l'Encanyissada. Allà hi havia molts martinets i ànecs. Va ser molt xulo! Amb els bicicletes, en total vam recórrer set quilòmetres.

Després de l'excursió amb bici, vam tenir una hora per preparar les habitacions i per dutxar-nos per després anar a sopar. El sopar va ser molt bo i després, quan vam acabar, vam anar a fer el joc de nit. També va ser molt divertit ja que vam haver d'anar pel Poblenou del Delta i fer una gimcana sobre superar reptes: qui més en superava, més guanyava. A continuació vam anar a les habitacions a posar-nos el pijama i a rentar-nos les dents. Però no va ser una nit normal ... Va ser una nit de festa! Vam parlar, acudits ... així van ser les dues nits!

Si voleu veure les fotos d'aquest dia cliqueu aquí
2n dia

El Segon dia, en aixecar-nos i després de posar-nos ben macos i maques, vam baixar a esmorzar. L'esmorzar consistia en llet amb cacau, suc, croissants, torrades amb mantega i melmelada. També hi havia  magdalenes i torrades amb pernil.
  Després d'esmorzar vam agafar les bicicletes per anar a la llacuna de la Tancada (la segona més gran del Delta). A la primera parada vam poder veure flamencs i ensS van explicar coses molt interessants, com per exemple que els més grans són més rosats, etc. En acabar l'explicació vam tornar a agafar les bicicletes per anar a la platja del Trabucador on vam estar una estona jugant a la sorra.

Després del recorregut amb bicicleta i morts de gana, vam anar a dinar.

Havent dinat, vam anar al poliesportiu una estona i després cap al camp d'arròs. En primer lloc, ens van explicar coses del Delta i de l'arròs.
 Seguidament, vam anar a un camp d'arròs. Al principi feia una mica d'angúnia entrar-hi, però quan portàvem una estona, ja no en feia tanta. De totes maneres, hi va haver gent que no hi va entrar. Després ens vam netejar  els peus en un canalet. Quan ja ens havíem tret el fang, vam anar a la casa de colònies i ens vam dutxar.

Els de 5è, ho vam fer l'inrevés: al matí, l'activitat del camp d'arròs i per la tarda la ruta amb bici fins la Tancada i la platja del Trabucador.

Quan tothom ja és va dutxar, ens vam retrobar per sopar. I ... en acabat ... a ballar a la disco !!

Si voleu veure les fotos d'aquest dia cliqueu  aquí

3r dia

El tercer dia va ser dur. Va costar aixecar-se pel matí. Els mestres van anar despertant a una gran majoria de dormilegues. Calia preparar la motxilla i recollir-ho tot abans d'esmorzar. Vam agafar forces amb un abundant esmorzar. Calia caminar força quilòmetres i tothom estava preparat. No feia sol i la temperatura era ideal per començar la caminada. Després de tres quilòmetres de passeig entre arrossars, vam arribar a les barques de perxar. Amb protecció extra d'antimosquits vam escoltar les indicacions pel maneig d'aquelles curioses i rústiques embarcacions. Qui tripulava la barca anava dempeu intentant guiar la barca amb un llarg pal (la perxa). Semblava fàcil però no ho va ser pas. Ens vam fer un fart de riure i tothom s'ho va passar molt bé. Era un paisatge molt bonic que convidava a la calma al ben mig de la natura del Delta.
Ara tocava tornar, ja sabíem el camí. Vam tornar sabent que les colònies s'evaporaven com l'aigua del Delta. Vam dinar arròs (marxar sense menjar-ne hagués estat un pecat) i ens vam instal·lar a l'autocar. Quedava un llarg camí de tornada però ja teníem ganes de tornar amb la família. Delta, et trobarem a faltar! Marxem amb la sensació que el Delta canvia i que cal tenir-ne cura entre tots per preservar un espai tan verge i captivador.

Si voleu ver les fotos d'aquest dia cliqueu
aquí

Entrades populars d'aquest blog

COLÒNIES TUIXENT 2024

1r dia Les Tallades (4t i 5è)

Tornem a tenir estació meteorològica a l'Arenal!