4T: I ARA, ON SOC?


I ARA, ON SOC?

Shinsuke Yoshitake


Quan estem perduts, acostumem a orientar-nos amb un mapa, però de vegades no és tan senzill. El protagonista aprèn a interpretar les claus que la seva mare li dibuixa per fer un encàrrec i tornar a casa. A partir d’aquí, descobreix que poden existir tants mapes com preguntes ens fem: mapes de llocs, de sentiments, d’aficions o de refugis. Un llibre ple d’humor i enginy que ajuda a reflexionar sobre com ens orientem en el món i dins nostre.



Aquest inici de curs a 4t ens hem endinsat en una gran aventura lectora amb el llibre I ara, on soc? de Shinsuke Yoshitake. Una història divertida i enginyosa que ens ha permès descobrir que els mapes poden explicar molt més que carrers i camins… també poden parlar de nosaltres! 

I ara, on soc? Els mapes del nostre curs

Aquesta activitat va començar amb la lectura en veu alta del llibre I ara, on soc?, de Shinsuke Yoshitake. El vam analitzar amb calma: vam observar la coberta, vam llegir el títol i, de seguida, ens van sorgir moltes preguntes. “Què voldrà dir aquest títol?” “Us heu sentit alguna vegada perduts?” “Com us orienteu quan no sabeu on anar?”. Aquestes qüestions van despertar la nostra curiositat i ens van portar a fer hipòtesis sobre què ens trobaríem dins d’aquest àlbum il·lustrat.

Durant la lectura, pàgina a pàgina, ens vam endinsar en la història i vam conèixer en Yú, el protagonista. Seguint amb atenció cada escena i observant les il·lustracions, ens vam adonar que hi ha molts tipus de mapes: mapes de llocs, de l’univers, del món, de sentiments, d’aficions… i fins i tot mapes de nosaltres mateixos, per dins i per fora.

Quan vam arribar al final del llibre, a l’aula va sorgir una nova proposta: imaginar i construir el nostre propi mapa del curs. Un mapa molt especial, on poder plasmar tot allò que volem aprendre, millorar i aconseguir al llarg d’aquest any. 🚀

🌟 La pluja d’idees

Què esperem del cicle de grans? Què volem aconseguir aquest curs? Com ens agradaria estar a 4t?

Amb aquestes preguntes vam començar una pluja d’idees amb dibuixos i paraules clau. Hi vam escriure i dibuixar tot allò que desitgem aconseguir aquest curs: millorar en mates, aprendre divisions, escriure millor, llegir més, cuidar els companys, ser responsables, riure molt, passar-nos-ho bé...

Aquest pas ens va ajudar a començar a imaginar com seria el nostre mapa del curs.

💡 Planifiquem el nostre text

Un cop vam tenir totes les idees, va arribar el moment de posar-les per escrit. Primer vam preparar un esborrany amb bastides de suport, que ens va ajudar a organitzar el text i a no oblidar cap detall important.

Vam dividir el text en dos paràgrafs:

✏️ Al primer ens vam presentar: el nostre nom, quants anys tenim, quin és el nostre menjar preferit, què ens agrada fer, què és important per a nosaltres…

✏️ Al segon, després de presentar-nos, vam descriure tot el que volíem posar al nostre mapa: objectius, desitjos i propòsits per aquest curs.

Quan vam acabar l’esborrany, el vam revisar: vam corregir frases i vam ordenar les idees, mirant de no oblidar-nos res important!

✅ Revisem i escrivim el text final

Amb l’esborrany ja revisat, va arribar el moment d’escriure el text definitiu. Ho vam fer amb molta cura i atenció, fixant-nos en l’ortografia i en la presentació.

Després, vam acompanyar el text amb el nostre mapa personal del curs, fet amb colors, collage i retalls. Vam fer una gran feina i van quedar uns mapes fantàstics! Cada un és diferent i únic, perquè parla de nosaltres, de qui som i del camí que volem recórrer aquest any.

🎁 Compartim el nostre mapa amb les famílies

Amb els textos i mapes enllestits, els vam preparar per regalar-los a les nostres famílies perquè volem que elles també puguin caminar al nostre costat durant aquest curs.

I la sorpresa que ens hem trobat a l'aula ha sigut molt gran: elles també ens han preparat un regal! Ens han deixat a la classe els seus propis mapes, plens de paraules boniques i missatges per nosaltres.

Ha estat una activitat molt especial: nosaltres els hem regalat el camí que volem recórrer aquest curs i elles ens n’han regalat un altre ple de paraules i missatges per acompanyar-nos. Així hem entès que aquest any no el caminarem sols, sinó junts, com un gran equip.


Moltes gràcies, famílies per l'acompanyament i el suport!

Si voleu veure més...

👉 FOTOS 4t A

👉 FOTOS 4T B

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

COLÒNIES A POBLENOU DEL DELTA

Tornem a tenir estació meteorològica a l'Arenal!

ÚLTIMES COLÒNIES A L'ARENAL (TUIXENT)