4tC: Què hem fet fins ara?

 

Hem començat un nou curs... un curs diferent.

Els alumnes de 4tC han fet un resum d'algunes de les activitats que estem fent enguany. Cada alumne ha triat explicar, des de la seva perspectiva, alguna de les tasques que hem fet fins ara.

Esperem que us agradi.


LA CARTA PELS JARDINERS

Nosaltres vam veure el nostre hort destrossat i no el volíem deixar així. Per això vam fer una carta pels jardiners. Els vam dir quan media una taula de l'hort.

Ho vam mesurar amb fils. Després de mesurar vam anar a la classe i vam descobrir que dues taules de la classe mesuraven un metre. Vam mesurar amb els fils i després vam fe la carta pels jardiners els vam dir quan media una taula, els vam dir també el perímetre i la longitud i també el total de tot. Després d'acabar la carta vam elegir la millor carta i la vam enviar. Després de dos dies els jardiners van venir i van treure totes les males herbes i van arreglar el nostre hort.






LA CANÇÓ DE LA MARTINA I L'AMÉLIE

Nosaltres vam decidir cantar aquestes cançons perquè per nosaltres és important, graciós, divertit... Tot va començar un dia que vaig anar a casa de la Martina quan vaig arribar vam jugar a pirates amb el cavall balancí i ella. Ens estàvem avorrint i vam tocar el piano, les claus i la guitarra amb el cavall balancí que encara no tenia nom. Un altre dia que també vaig anar a casa de la Martina, també vam tornar a tocar, però aquest cop sols vam tocar les claus i la guitarra. Llavors se'ns va acudir això de fer una cançó i, com que sempre començava per "mi caballo moni moni", li vam posar aquest títol.







LA CARTA ALS AMICS


L'altre dia vam fer una carta a un amic d'una altra classe.

A 4tC ens va fer molta il·lusió perquè aquest any ens han barrejat,  però també ens han separat d'alguns amics i d'aquesta manera ens podem comunicar amb altres classes.


La carta de l'amic és una carta que li fas a un amic.

Agafes un full, el doblegues per la meitat i el tornes a doblegar després posar la data a dalt, saludes i després expliques el que li vulguis explicar i, quan acabes, firmes, el tornes a doblegar,  poses el nom de la persona que sigui i dibuixes un segell. Quan acabes poses el teu nom.






























LES NORMES DE LA CLASSE


A la classe tenim unes normes que vam escollir entre tots. Vam posar 15 normes molt importants per posar ordre a la classe, algunes són del covid i altres no. Les vam escriure en una cartolina i les vam decorar, ara decoren la classe. Per mi la més important és respectar els companys i companyes. Però tot i això, totes són importants.




RACONS DE MATES


Cada dimecres fem Racons de mates són uns jocs divertits que hem de pensar amb el cap com per exemple: el policup que són uns mini cubs que havies de dibuixar desde diferents perspectives. També hi ha una cosa que es diu geoplà que són unes plaques de plàstic on fiques gomes fent formes i les has de dibuixar en un full, etc. Els Racons de mates són divertits.









PATIS


Aquest any els patis són diferents. Cada grup té un espai diferent i un material diferent per organitzar-nos el material i els espais. Per organitzar-nos hem fet un horari per saber quin espai i quin material necessitem.

A mi, per exemple,  m'encanta sortir al parc.

Esperem que us hagi agradat. Moltes abraçades.



























ELS REPTES


Els reptes són com si fossin entre una endevinalla i un joc, molt divertits i molt interessants.

El primer repte que ens van proposar anava sobre uns pals que feien 3 quadrats i movent 3 palets havíem de fer 4 quadrats. El segon repte que ens van proposar era una pala amb palets i al mig de la pala hi havia una boleta i havíem de moure 2 palets i fer la mateixa pala però amb la boleta fora la pala i sense poder treure la boleta.


























LAS AVISPAS ALFARERAS


Hem descobert una nova vespa que fa nius de fang però amb el fang ni molt sec ni molt humit. En Julio (l'encarregat de plagues) ens va dir que era un niu de vespes i ens va treure en niu. El vam mirar amb la lupa binocular i estava buit. Ara el tenim en una taula d'observació per mirar-lo.








MASSATGES I RELAXACIONS


A tots ens agrada que ens facin massatges, ens relaxa molt, va bé pel cos. Cada setmana ens agradaria fer dos massatges.


























LA GESTIÓ DE LES EMOCIONS A CLASSE


A l'assemblea vam parlar sobre les emocions a la classe i uns estaven tristos perquè no jugaven amb ells i, la resta, estavem feliços. Vam parlar què podíem fer quan estàvem enfadats i el que podíem fer per millorar-lo, com respirar amb calma i estar a un espai on poguèssim estar sols.




ACTIVITATS DELS PRIMERS DIES


Els primers dies vam fer activitats per conèixer-nos i ara us explicaré algunes. Per exemple, vam fer una que era com una teranyina. Al joc de la teranyina es juga de la següent manera: fèiem una rotllana i un comença agafant la punta del fil i dient vàries coses sobre ell: que li agrada, si té mascota i, el més important, com es deia. Bé, quan acabaven de dir les nostres coses, li passàvem el fil a qui volíem i al final quedava una teranyina molt xula. La següent activitat va ser que cada taula tenia unes peces i havien de fer un quadrat només amb aquelles peces, però era impossible! Total, que vam decidir que cada taula agafava un de cada i així sí que ens van sortir. La següent tasca que vam fer va ser una d'un paper en forma de banderola on havíem de posar coses sobre nosaltres i ara les tenim penjades a la classe.










LA PORTA DE LA CLASSE


Cada nen i nena de la classe havia fet un dibuix per la porta i, per decidir-nos, vam fer una votació i va guanyar un. Vam fer grups per fer les parts més grans i cadascú va dibuixar un animal diferent com un conill, moltes guineus i molta decoració i va quedar xulíssim.







































DEFENSA DELS NOMS DE LA CLASSE


Tot va començar quan vam decidir fer votacions per tenir un nom per la classe i la porta, vam fer idees com la classe dels videojocs, la classe de la tecnologia, la natura, fòssils i més. Però primer amb votacions de decisions per nosaltres mateixos, va guanyar al nom de la tecnologia però els de 5è ja ho van triar abans que nosaltres llavors havíem de ser la natura.

Ara estem fent la natura com a projecte i ja hem acabat la porta. Estem fent decisions per fer sortides i per aprendre més sobre la natura. Aquesta és la nostra història de les votacions pel nom de la classe amb el del tema de la covid-19.


























ELS JOCS DE TAULA


A vegades a la tarda fem jocs de taula com el "uno",  rummikub, el pictureka i molts més jocs.

Cada joc es posa en una taula i poden jugar entre  quatre i 6 nens i nenes.

Sempre ens ho passem molt bé quan juguem junts.

És una de les coses més divertides que fem a la classe de 4tC.
































ASSEMBLEA


A l'assemblea parlem dels conflictes que hi ha en el pati, de la classe, de com ha anat la setmana i si hi ha alguna cosa que ens preocupa. Els delegats donen el torn de paraula i escriuen les coses importants a l'acta.  A mi l'assemblea m'ajuda molt a resoldre problemes de classe o de pati i després em trobo molt millor. Hi ha persones que a l'assemblea, si no els  ha passat res d'especial s'avorreixen molt.


























LES FORMIGUES


Les formigues són un animal extraordinari i, a més a més, poden aixecar 10 cops el seu propi pes però a les de la classe no crec que puguem veure-les fent-ho. Parlem de les formigues de la classe i la reina va morir, estan quasi tot el temps al seu costat. Crec que és una manera molt rara de fer un funeral a la seva reina, no? I la majoria de les formigues també s'estan morint. Adéu!!!!!!!
































VAN GOGH


Aquí hi ha feines que la classe de 4tC la Natura ha treballat sobre Van Gogh. Ara us direm quines feines han fet. Per començar van haver de respondre unes preguntes sobre Van Gogh. Vam partir del fet que pintava Natura morta i nosaltres també vam haver de crear una Natura morta després de respondre altres preguntes. La segona feina era sobre una imatge de  360 graus plena de quadres d'aquest pintor i havíem de trobar els quadres. Ara estem fent una feina sobre l'arbre del quadre Nit estelada. També hem de dibuixar 3 arbres en 3 estils diferents en la mateixa feina,

Adéu.






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COLÒNIES TUIXENT 2024

1r dia Les Tallades (4t i 5è)

Tornem a tenir estació meteorològica a l'Arenal!