Durant aquests dies a cinquè...
Aquest és un recull d'algunes de les coses que hem estat treballant durant aquests dies a 5èA:
Tornem a l’escola
Hem tornat a l’escola i ens hem presentat perquè hi havia una nena nova, després hem fet un joc amb formes geomètriques. Vam fer una rotllana i vam fer un joc que consistia en pensar tres coses: dues veritats i una mentida, els companys havien d’endevinar la mentida.
Després del pati vam fer un joc, cadascú havia de posar tres coses d’ell i els altres companys havien d’endevinar qui era.
Per la tarda vam fer l’horari de la setmana. A l’escola tot era diferent de lo normal, no podem anar per tot el pati ni tampoc estar amb les altres classes. Les normes són molt estrictes.
Com volem que sigui la classe?
Volem que sigui una classe acollidora. Amb papiroflèxia penjada per tota la classe. També volem penjar dibuixos, volem que a les safates hi hagi més fulls blancs, que hi hagin coixins a les cadires.
Van estar treballant sobre quant mesurava la nostra classe, com ens semblava més bonic de decorar i com podríem posar les taules i cadires.
Triem el projecte
Per triar el projecte vam fer un llistat de noms. A la llista van sortir aquests noms:
- Tecnologia
- Espai
- Fenòmens de la natura
- Jocs
- Científics
- Rebosteria
- Natura
- Avantpassats
- Arquitectura
- Egipte
- Medecina
D’aquests noms van sortir tres finalistes:
- Tecnologia
- Arquitectura
- Fenòmens de la natura
Vam votar les tres opcions i els resultats van ser els següents:
- Tecnologia: 12 vots
- Arquitectura: 8 vots
- Fenòmens de la natura: 4 vots
A partir d’aquests resultats vam començar un nou projecte: tecnologia!
La porta
Per fer la porta cadascú va fer un dibuix del disseny de la porta. Després per grups de taula vam votar. Després vam votar tots i va guanyar el Pol S. Vam dibuixar la porta del Pol a la pissarra. Després vam fer grups per fer cada cosa. Jo amb els meus companys vam mesurar la porta que de llargada feia 2,10 m i d’amplada feia 95 cm. Vam haver de parlar amb els altres grups per les mides per aconseguir que tots els objectes cabessin a la porta.
La tecnologia
Hem estudiat la tecnologia. Què és la tecnologia? La tecnologia és el mitjà o les activitats mitjançant les quals l’ésser humà intenta canviar o modificar el seu entorn per millorar-lo o satisfer les seves necessitats. Com per exemple:
- El cotxe
- L’avió
- El tren
- El bolígraf
- La roda
- La roba
Hem descobert quela tecnologia no cal que vagi amb electricitat ni que sigui una pantalla.
Fraccions
La setmana passada vam repassar les fraccions. Vam fer servir els policubs, que són uns cubs que els pots ajuntar i fer-los servir per representar fraccions. També vam fer servir un full quadriculat per dibuixar millor les fraccions.
Després vam treballar les fraccions equivalents. Per trobar una fracció equivalent pots multiplicar o dividir. Per a què sigui una fracció equivalent has de multiplicar el numerador i el denominador pel mateix número (també pots dividir).
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada