QUÈ HEM FET AQUEST PRIMER MES D'ESCOLA?

En aquesta primera entrada volem compartir amb tots vosaltres algunes de les propostes que hem anat construint al llarg d'aquest primer mes d'escola. Esperem que us agradin!



1. Organització del dia a dia

Per poder organitzar la nostra aula hem hagut de prendre decisions sobre diferents aspectes (horaris, patis, dinàmiques, etc.):

  • Càrrecs: Els càrrecs serveixen per mantenir la classe estable. (Es canvien cada mes).
  • Compromís: El dia 1 de cada mes canviem de taula. Repartim els càrrecs (ordre, secretari/ària, material i portaveu) i, a més a més, cadascú pren un compromís durant aquest temps dins el grup. Un mes tria la Lorena i el següent el triem nosaltres.
  • Normativa COVID19: Hem fet uns cartells per explicar les normes referents al COVID a l'aula i al passadís.
  • Decoració: Vam fer un projecte de disseny per fer que l'aula i el nostre passadís fos un lloc més amable i còmode. Vam pensar idees, prendre mesures i fer un mapa de la classe per situar les nostres idees. Finalment, algunes de les coses que hem fet per decorar-la és: mòbil de papiroflèxia, penjar els nostres desitjos del curs, aconseguir plantes i flors, fer banderoles de colors, pintar dibuixos amb aquarel·les i fer autoretrats, posar una bola del món, penjar un calendari, etc. Ara sí que és la nostra classe!
  • Nous patis: Cada dia anem a un espai diferent del pati i tenim un material per a cada espai. També sortim a fora a jugar! Imatges dels nous patis 

El nostre projecte d'aula

Els alumnes de  B hem escollit el tema de la classe que és: El menjar. Per triar-lo cada taula va proposar i defensar davant els companys (exposició oral): 4 temes. Vam obtenir els següents:
  • La tecnologia (inclou videojocs)
  • La fotografia
  • Els virus i els bacteris
  • La màgia
  • Les màquines (inclou les atraccions)
  • El menjar
  • La música (inclou els DJ)
  • La natura
  • La ciència (inclou virus i bacteris)
  • Els materials i les partícules
  • El cervell
  • La prehistòria
  • Els continents.

Després que cadascú elaborés la seva llista de prioritats, vam fer una activitat de matemàtiques per descobrir quins eren els 3 temes amb més puntuació. Van ser: la tecnologia, la màgia i el menjar. Finalment, vam votar i va guanyar el menjar.

Per triar el disseny de la porta hem fet això: els sis grups de la classe han fet un disseny i al final havíem de votar. El guanyador era el disseny de la porta de la classe. Després ens vam repartir en equips i cada equip havia d'encarregar-se d'una part de la porta: el fons, les lletres, l'hamburguesa, els dibuixos inferiors, etc.

També hem fet una pluja d'idees sobre el tema del menjar: D'on prové, activitats, sortides, experiments, possibles investigacions i hem elaborat un mapa conceptual que estructura totes aquestes idees.

Hem començat a investigar sobre el tema i a definir paraules clau per a la investigació: MENJAR - ALIMENT - NUTRIENT - INGREDIENT - ÀPAT.

 

Les proves d'avaluació inicial

Les proves d'avaluació inicial es fan al principi i al final de curs. Serveixen per veure el nivell que tenim i poder ajudar-nos a millorar. Aquestes proves són de mates, llengua catalana, castellana i anglesa.


L'escrit del monstre

El treball del monstre va ser una feina inicial per veure el nostre nivell d'escriptura i saber quines són les nostres mancances i fortaleses.

Primer, cada alumne va fer la seva pròpia descripció de com seria el seu monstre imaginari (però no era tan fàcil, perquè a la descripció l'havíem d'escriure abans de fer el dibuix, o sigui, vam descriure una idea que teníem només al nostre cap).

La primera descripció era en llapis i era un esborrany. La segona vegada ho vam fer en boli. Quan vam acabar la descripció en brut la Lorena ens la va revisar per passar-la a boli.

Després quan ja havíem fet la descripció final, teníem deures per fer a casa (que era el dibuix del nostre monstre imaginari). Vam entregar el dibuix del monstre sense que ningú altre ho pogués veure.

Vam repartir les descripcions aleatòriament i havíem de dibuixar el monstre d'una altra persona (sense haver vist el dibuix).

Finalment, vam comparar els resultats i vam detectar quines errades havíem fet en les nostres descripcions. Si feies una bona descripció, els dos dibuixos s'assemblaven. Si no era tan bona, no s'assemblen tant.


Assemblea i delegats

Els delegats apunten tot per quan hi hagi assemblea (els divendres) explicar-ho a l'escola i informar-nos de totes les novetats. A més a més, tenim un sobre secret a l'aula on tots podem escriure temes per parlar a l'hora assemblea.

Els delegats són els encarregats de gestionar i organitzar les sessions d'assemblea. Aquest any, després de fer una exposició oral i votar, van sortir com a delegats el Màrius i la Mariona.

Els delegats van estar durant una setmana preparant un Escape Room amb proves i pistes per l'aula i el passadís. Algunes coses no van sortir com ells esperaven però tots els jocs eren cooperatius i de treballar en equip per aconseguir un objectiu i aprendre a treballar junts. Després vam conversar sobre la cooperació i com ser bons companys/es.

A les assemblees acostumem a fer una rotllana a terra i parlem els conflictes, novetats i temes importants que hi ha hagut aquesta setmana i els intentem resoldre, millorar i arribar a acords. Treballem també els valors i les emocions.


El gran dictat

El gran dictat és un concurs per aprendre a escriure paraules difícils divertidament. Per poder jugar has d'aprendre 10 paraules cada setmana i saber com s'escriuen.

Després, els divendres, ens dividim en 5 equips. Cada equip té 5 concursants. A cada roda, surt un concursant de cada equip i ha d'apuntar a una pissarra la paraula dictada. Al final del concurs, guanyarem un premi per tots els que hem participat (Encara no sabem quin és el premi). Quina emoció!
 
 
Practiquem les matemàtiques

Al llarg d'aquestes setmanes hem practicat, a més a més, moltes matemàtiques, sobretot: operacions bàsiques, mesures i fraccions.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ÚLTIMES COLÒNIES A L'ARENAL (TUIXENT)

Tornem a tenir estació meteorològica a l'Arenal!

4t i 5è: 1r dia a LES TALLADES