SETMANA CULTURAL GRANS: PICASSO
Setmana Cultural: PICASSO
Divendres 14 d'abril: Vam encetar les activitats de la setmana cultural amb una passejada que ens va descobrir el tema al qual dedicaríem la setmana següent: PICASSO.
Els següents dies, els hem dedicat a fer un recorregut per la seva vida i obra i per obrir la nostra visió sobre què significa SER ARTISTA.
Dilluns 17 d'abril: Vam començar preguntant-nos QUÈ SIGNIFICA SER ARTISTA?
Vam mirar de trobar una definició conjunta i vam saber el que pensava en Picasso sobre què significa ser-ho. Llavors, ho vam traduir tot en llenguatge de LETTERING, component paraules claus sobre la definició.
TALLERS DE LA SETMANA CULTURAL
Dimarts 18, dimecres 19, dijous 20
TALLER 1: PAINTINGS COME TO LIFE!
Aquest ha estat un taller realitzat íntegrament en anglès. Hem utilitzat la dinàmica del Cercle de Paraula, començant per un "escalfament", assignant una sola paraula al nostre estat emocional en aquell moment. Hem continuat amb una activitat per ampliar el nostre vocabulari sobre les emocions i els sentiments i després ens hem aixecat de les cadires per treballar l'expressió corporal amb diferents activitats amb tècniques dramàtiques. La segona part ens ha portat a conèixer, a tall d'exposició, 15 obres pictòriques de Picasso. En grups, els i les alumnes han triat una de les obres per representar-la en un diàleg. Han creat el seu propi diàleg i l'attrezzo que l'acompanyava per simular ser els personatges de l'obra interactuant entre si. Hem acabat enregistrant els vídeos de les seves actuacions (els podeu veure tots més avall). Ha estat un taller que han gaudit molt! En la dinàmica final del cercle, han pogut expressar en anglès què era allò que s'emportaven de l'experiència: ampliar el seu vocabulari sobre les emocions, reconèixer que poden actuar davant un públic, conèixer més obres de Picasso, passar-s'ho bé, han estat la majoria de les seves respostes.
Els vídeos de les actuacions els podreu veure a través del vostre Google Classroom.
TALLER 2: PICASSEM
El taller de Picassem, ens ha permès descobrir el nostre vessant més artístic i creatiu, a través de la realització de cinc activitats diferents:
- Retrat a cegues: Sense mirar el que dibuixàvem i sense aixecar el retolador, les nostres creacions s'apropaven a les formes cubistes i surrealistes dels retrats de Picasso.
- Retrat en un embolic de corbes: Ens hem divertit descobrint uns retrats força estrambòtics!
- Escultures d'animals: En Picasso, dibuixava animals en un sol traç. Nosaltres, prenent els seus com a model, no els hem dibuixat, sinó que, tot doblegant el filferro els hem intentat reproduir.
- Collage: Hem après a mirar els objectes des de les seves diferents cares. Cada cara les hem dibuixat en un paper o material diferent i després les hem enganxat fent una bona composició.
- El meu color: Així com feia Picasso i molts artistes més, hem utilitzat la gamma de diferents colors. Havíem de triar el color i els traços per fer el fons de la nostra producció en funció de la imatge que triàvem. D'aquesta manera, hem intentat representar els sentiments i/o emocions que ens produïen les imatges.
Aquest taller ens ha ajudat a desenvolupar la nostra capacitat de percepció visual i artística i experimentar amb diferents tècniques i estils per expressar la nostra creativitat.
Aquí teniu les fotos de la realització d'aquest taller.
TALLER 3: PICASSO EN LÍNIA
El taller s'ha encetat amb una activitat heurística, indagant sobre una sèrie d'obres pictòriques tractant d'agrupar-les amb diferents criteris, per després classificar-les tractant d'assignar-les a diferents artistes segons el nostre criteri de valoració. Ens fixaven en la tècnica, el color, la representació, les emocions expressades, etc. Després hem descobert que TOTES PERTANYIEN A PICASSO! A partir d'aquí, hem treballat la seva LÍNIA DE VIDA, destacant els fets significatius de la seva trajectòria personal i artística. Finalment, hem creat la nostra pròpia LÍNIA DE VIDA, amb una proposta individual que buscava expressar els esdeveniments vitals utilitzant diferents materials, tècniques i llenguatges.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada